Jou logo volgens het KISS principe!

In dit artikel leggen we uit wat het KISS principe voor je logo kan doen. Nee we hebben het hier niet over die rockband met die shiny outfits..

Wat is het KISS principe dan wel?

 In dit geval staat KISS voor ‘Keep It Simple Stupid’ ofwel zorg er voor dat het er super simpel uit ziet! Om er nog maar een cliché uit te gooien. Eenvoud is de sleutel tot succes. Het is een feit dat alles al eens gedaan is. Iets nieuws bedenken zit er in veel gevallen niet meer in. Toch is het belangrijk om elementen samen te brengen tot een unieke vorm. Een sterk logo is dan ook simpel maar mét onderscheidend vermogen. Het KISS-principe is ontstaan aan het einde van de jaren 70 in de wereld van programmeurs waarna andere branches de uitspraak snel overnamen. Hierdoor is het begrip wat geëvolueerd. Er ontstonden meerdere versies met andere invullingen per letter. In feite veranderd dit niets aan de boodschap, keep it simple! Varianten op het KISS-principe: • Keep It Super Simple • Keep It Short And Simple• Keep It Smart And SimpleKeep It Simple Stupid is verwant aan andere uitspraken zoals Less is more, schrijven is schrappen en kill your darlings.Bij Logospot werken we vaak volgens het KISS principe. Zo zorgen we voor een passend design voor jouw bedrijf. Heb je interesse in het laten maken van een logo ontwerp, neem dan snel contact op!

Illustratie_keep_it_simple_stupid