3. Laat je niet leiden door trends
De mensen die kunstgeschiedenis hebben gevolgd in hun schooltijd zullen het vast herkennen. Diverse vormgevingsstijlen en stromigen voeren de toon in de tand des tijds. Denk aan Jugendstil, Bauhaus en het kubisme. Sinds het digitale tijdperk kennen we trends als dropshadows, flat design, metro design, en . Het is belangrijk dat je logo deze stijlperiodes kan doorstaan en er na 20 jaar nog steeds fris uit ziet alsof het vandaag de dag gemaakt is. 2. Werk met de kernwaarden van het bedrijf
Doe je voordeel met het karakter van de onderneming. Hier kan je in veel gevallen een mooi beeld bij vormen en dit helpt om je ontwerp daadwerkelijk onderscheidend te maken. Denk na over de indruk die de opdrachtgever maakt en welke doelgroep men voor ogen heeft. Is het karakter van de onderneming serieus of is het juist speels? Is het dynamisch en energiek of juist stabiel en zeker? 1. Bekijk onze 10 tips voor logo ontwerp
Wil je nog meer weten over het laten maken van een tijdloos logo ontwerp? Eerder schreven we al over tien ontwerptips die kunnen helpen bij het ontwerpen van een sterk logo.