In de loop van de jaren hebben veel logo’s de revue gepasseerd. Ze komen in ons leven, doen ietsmet ons en verdwijnen (soms) zelfs binnen onze levenscyclus. Hoeveel waarde we ook aan eenorganisatie gaat hechten, we zullen altijd moeten accepteren dat ook zij ooit kunnen verdwijnen enzo ook de logo’s die hierbij ontworpen zijn. In dit blog artikel kijken we naar organisaties waarvan delogo’s uit ons leven verdwenen zijn.
Verdwenen door technologie
Als eerste voorbeeld nemen we een merk uit de oude doos. Na de opkomst van nieuwetechnologieën was deze ooit populaire keten gedoemd ten onder te gaan. We weten allemaal noghoe we vroeger vol enthousiasme naar deze winkel renden voor de nieuwste games, CD’s en DVD’s.Hier hebben we het natuurlijk over de bekende keten ‘Free Record Shop’. De winkel was inNederland te vinden van 1971 tot aan 2014 en had ook nog een monopolie positie. Het was de enigeechte plek waar men films en CD’s kon kopen. Nadat diverse spelcomputers zoals PlayStation enXbox hun intreden hadden gedaan, probeerde de winkelketen zichzelf te redden door games te gaanverkopen. Helaas werden we steeds beter in downloaden en streamen en dit was tevens goedkoper.Hoewel we vast allemaal nostalgische gedachtes hebben bij deze winkel, missen we het niet echt.We hebben tegenwoordig immers Spotify op al onze apparaten staan. Zou Spotify ook verdwijnenover tien jaar of blijft ze meegaan met de trends en technologieën?