5 iconische logo’s die werden aangepast door het Corona Virus (COVID-19)

Het Corona Virus (COVID-19) heeft onze maatschappij in een sterke houdgreep. Een van de maatregelen om de verspreiding van het virus te voorkomen is social distancing. De oproep om thuis te blijven zorgt ervoor dat veel mensen hun tijd gebruiken om andere dingen te doen. Zo is er bij veel ontwerpers het idee ontstaan om beroemde bedrijfslogo’s te veranderen in een vorm waarbij social distancing centraal staat. Ook enkele bedrijven, waaronder Coca Cola,  kozen er zelf voor om een bijdrage te leveren aan social distancing middels digitale campagnes.

In dit blog enkele voorbeelden van logo’s waarbij social distancing is toegepast in het orignele en iconische ontwerp. Onder andere MasterCard, Starbucks en de Olympische Spelen moesten eraan geloven.

 

Illustratie_blog_coronavirus_Tekengebied 1
Mastercard Logo Corona Virus

Ontwerp 1 – Mastercard

Bij de aanpassing aan het MasterCard logo zijn de twee circles uit elkaar verwijderd. Afstand houden is uiteraard de basis om verdere verspreiding van het CoronaVirus te verspreiden.

Ontwerp 2 – Starbucks Koffie
Ook koffieketen Starbucks heeft een creatieve aanpassing moeten ondervinden in het logo. Om verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan kreeg de iconische dame van Starbucks een mondkapje welke haar vriendelijke glimlach bedekt.

Starbucks Logo Coronavirus
Logo Olympische Spelen Coronavirus

Ontwerp 3 – De Olympische Spelen
Op het moment van schrijven zijn de olympische spelen van 2020 nog niet afgelast in verband met CONVID-19 virus. Net als bij het MasterCard rondingen zijn de iconische ringen van het logo van de Olympische Spelen in dit voorbeeld al uit elkaar geplaats om social distancing te promoten.

Ontwerp 4 – McDonalds
McDonalds restaurants in Nederland werder, net als alle horeca, eerder al gesloten vanwege het Coronavirus. Het wereldberoemde M logo met de twee gouden bogen is onder de noemer van social distancing uit elkaar verwijderd.

Logo LinkedIn Coronavirus LockedIN

Ontwerp 5 – LinkedIN
Bedrijven zijn massaal gesloten en door het Coronavirus werken veel mensen thuis. Voor sommige thuiswerkers is het als gevangen zijn in eigenhuis. Het logo van het zakelijke platform LinkedIN werd omgetoverd tot LockedIN.

Over Logospot.nl

Wij zijn Logospot.nl. Jouw online logo ontwerper! Wij zien het als onze missie om elke (startende) ondernemer te voorzien van een kwalitatief logo tegen een messcherp tarief. We zetten jouw merk of personal brand graag goed in de markt. Dit doen we op basis van meer dan 10 jaar ervaring. Onze logo’s schitteren in een breed scala aan vakgebieden en sectoren. Kickstart jouw bedrijf met een logo van Logospot.nl